نظرات وافكارعمومي مردم naim

نظرات وافكارعمومي مردم naim

دانلود رايگان كتاب و فايل هاي آموزشي صوتي و متني ...

مینا عبدالهی دانشجوی دکتری تخصصی علوم تغذیه، گفت: میوه هندوانه در ردیف میوه جات غنی از لیکوپن قرار دارد. لیکوپن برای سلامت قلب و عروق و استخوان مهم است. لیکوپن از آنتی اکسیدان هاست که بخاطر توانایی در خنثی سازی رادیکال های آزاد، باعث پیشگیری و درمان سرطان پروستات نیز می گردد.

اخیرا محققان توجه شان به محتوای سیترولین هندوانه جلب شده است. سیترولین اسیدآمینه ای است که معمولا بوسیله ی کلیه ها و سایر اندام ها به اسیدآمینه ی آرژنین تبدیل می شود.

هر لیوان هندوانه حاوی 250 میلی گرم سیترولین است. سیترولین در بدن به سرعت به آرژنین تبدیل می شود. 

همچنین مصرف هندوانه به سلامت قلب و کاهش فشار خون در افراد چاق و میانسال و زنان بالای 40 سال کمک می کند.

بیشتر افراد بر این باورند که هندوانه حاوی آب زیاد است و ارزش تغذیه ای کمی دارد. اما 300 میلی لیتر آب هندوانه در حدود یک سوم نیاز روزانه به ویتامین A و C و همچنین 9% نیاز روزانه به پتاسیم را تامین می کند.

ویتامین A و ویتامین C موجود در هندوانه، آن را به میوه ای بی نظیر برای التهاباتی که در بیماری هایی مثل آسم، تصلب شرائین، سرطان روده و التهاب مفاصل وجود دارد تبدیل کرده است.

پتاسیم موجود در هندوانه به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می کند و برای جلوگیری از سکته ی قلبی مفید است. همچنین این میوه حاوی ویتامین های محلول در آب، از جمله ویتامین B6و تیامین (B1) و ویتامین C و ماده معدنی منگنز است. مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C به مقاومت بدن در برابر عوامل عفونی کمک می کند و رادیکال های آزاد را ازبین می برد. منگنز برای عملکرد آنزیم های آنتی اکسیدانی بسیار حائز اهمیت می باشد.

روزانه 5-3 واحد میوه و سبزی توصیه می شود که بایستی سعی گردد از انواع مختلف میوه ها و سبزیجات استفاده کرده تا از اثرات مفید آنها بر سلامتی خود بهره کافی را ببریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/


فروشگاه طيب طاهر filesell فروشگاه طيب طاهر

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: محمدي زاد ׀ تاریخ: پنج شنبه 14 خرداد 1394برچسب:خواص بي نظير هندوانه یشگیری و درمان سرطان پروستات ويتامين A B6 B1 C, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , naim.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com