نظرات وافكارعمومي مردم naim

نظرات وافكارعمومي مردم naim

دانلود رايگان كتاب و فايل هاي آموزشي صوتي و متني ...

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از واشنگتن فری بیکن، پنتاگون در گزارشی در خصوص وضعیت برنامه هسته ای ایران، اعلام کرد: گرچه ایران پیشرفت در برخی زمینه های برنامه هسته ای را متوقف کرده و به تعهدات خود در چارچوب طرح اقدام مشترک پایبند بوده ولی به توسعه قابلیت های فنی که احتمالا برای سلاح های هسته ای مورد استفاده قرار می گیرد، شامل توسعه موشک های بالستیک ادامه داده است.

این گزارش قرار بود در ماه ژانویه به کنگره ارائه شود ولی تا ماه جاری به کمیته نیروهای مسلح کنگره ارسال نشده است. تحلیلگران بر این باورند که تاخیر در ارسال این گزارش احتمالا با هدف جلوگیری از ناراحتی تهران بوده است.

انتشار این گزارش در شرایطی است که برخی خبرها حاکی از افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران است. در حالی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده است که توافقنامه هسته ای موجب شده تا ایران برنامه اتمی اش را متوقف کند ولی آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که میزان ذخایر اورانیوم غنی شده ایران افزایش پیدا کرده است.

پنتاگون در ادامه این گزارش افزود: ارتش ایران همچنان تنگه راهبردی هرمز را تهدید می کند. ایران همچنان به توسعه قابلیت هایی ادامه می دهد تا تنگه هرمز را در کنترل بگیرد. ایران به آرامی و در سکوت سامانه های تسلیحاتی کشنده، شامل مین های دریایی پیشرفته، زیر دریایی های کوچک و سامانه های دفاع موشکی دریایی، قایق های جنگی و کشتی های موشک انداز را در منطقه مستقر کرده است.

وزارت دفاع آمریکا افزود: به نظر می رسد فعالیت های مخفیانه ایران همچنان ادامه دارد. نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همچنان یک ابزار کلیدی در سیاست خارجی ایران به خصوص در عراق، سوریه، لبنان، بحرین و یمن است.

این گزارش در عین حال تاکید می کند که دکترین نظامی ایران در درجه اول دفاعی است و به دنبال حفاظت از ایران در برابر سیاست های تهاجمی تر است.

پنتاگون افزود: ادامه جنگ داخلی در سوریه و بی ثباتی در عراق این وضعیت را به طور ساختاری تغییر نداده است. در همین حال، طی یک سال گذشته، لحن تبلیغاتی در خصوص مانورهای بزرگ نظامی به قوت خود باقی مانده است، روندی که از سال 2013 میلادی آغاز شده و احتمالا با هدف حمایت از مذاکرات هسته ای ایران بوده است.

نیروهای ایرانی با دولت عراق برای مقابله با داعش همکاری می کرده اند. داعش بخش های وسیعی از خاورمیانه را هم اکنون در اشغال خود درآورده است. ایران اساسا راهبردهای نظامی و امنیتی خود را طی یک سال گذشته تغییر نداده است.

با این حال، ایران رویکرد خود برای دستیابی به اهداف پایدار را به واسطه ابزارهای دیپلماتیک و کاهش لفاظی های خصمانه تعدیل کرده است.کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز همچنان نگران تهدید ناشی از موشک های بالستیک و توسعه برنامه های اتمی ایران است.

این گزارش افزود: در سال 2013 میلادی، مرکز آژانس فضایی آمریکا اعلام کرد که ایران تا سال 2015 میلادی قادر به توسعه موشک بالستیکی خواهد بود که توانایی رسیدن به آمریکا را خواهد داشت.

انتهای پیام/پ


فروشگاه طيب طاهر filesell فروشگاه طيب طاهر

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: محمدي زاد ׀ تاریخ: پنج شنبه 14 خرداد 1394برچسب:نگرانی آمریکا از ادامه فعالیت ایران بر روی موشک‌های بالستیک در گزارش پنتاگون انرژي هسته اي , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , naim.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com