نظرات وافكارعمومي مردم naim

نظرات وافكارعمومي مردم naim

دانلود رايگان كتاب و فايل هاي آموزشي صوتي و متني ...

 

 

 پایگاه خبری الخبر در مقاله‌ای با اشاره به تحولات یمن نوشت که عربستان سعودی همچنان بر حسب عادت خود در بسیاری از کشورهای تحت نفوذش سیاست‌های مخرب خود را در یمن نیز دنبال می‌کند. رسانه های سعودی نیز از گزارش ها و مقاله‌های ساختگی و گمراه‌ کننده برای به انزوا کشاندن و تخریب وجهه جماعت انصار الله و تروریستی نشان ‌دادن آنها و برداشتن ویژگی انقلابی بودن این گروه‌ها هیچ ابایی ندارند.

با ادامه پیشروی حوثی ها در تمامی جبهه‌های مبارزه با گروهک‌های تکفیری و تروريت هاي مورد حمایت آل سعود در یمن به ویژه در اب، تعز، الحدیده و محاصره منطقه مأرب که مرکز ثروت نفتی کشور به شمار می‌رود، وحشت سعودی‌ها از انقلاب مردمي  یمن بیشتر شده است. آنها دیگر مطمئن شده‌اند که زمان سیطره بر سیاست‌های این کشور همسایه و دخالت و دیکته دستورالعمل‌های خود بر حاکمیت یمن به سر آمده و گروه های مردمي  یمنی وابسته به این کشور به سرعت سقوط می‌کنند، روندی که با فرار علی محسن الاحمر از یمن آغاز شده و در روزهای آینده شدت بیشتری به خود خواهد گرفت.

نگرانی کنونی در خاندان حاکم عربستان سعودی این است که انصار الله بتوانند بر استان نفت‌خیز مأرب مسلط شوند. این روند می‌تواند حوثی‌ها را در کنترل سیاست‌های اقتصادی کشور موفق کند و در نتیجه آنها در تمامی تصمیمات سیاسی داخلی یمن حضور داشته باشد.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد که حوثی ها از تحولات مشابه در برخی کشورهای عربی از جمله سوریه و لبنان درس گرفته اند و تصمیم به مقابله با دشمنان قسم خورده اسلام چون آمریکا و حكومت مخرب و سرسپرده  ال سعود تا آخر راه دارند، آنها تأکید دارند که هیچ آتش بس و استراحتی قبل از رسیدن به هدف نهایی در کار نخواهد بود. تسلط بر صنعا پایتخت این کشور نیز برای تحت فشار قرار دادن حاکمیت سیاسی و استفاده از آن در راستای مبارزه با تروریسم صورت گرفته و در همین راستا پیروزی‌های پی در پی در این مبارزه به دست آمده است.

آن‌ها در برنامه‌ای دقیق و حساب شده به سمت تسلط بر خاستگاه‌های اقتصادی کشور از منابع نفت و انرژی برق پیش می‌روند و بر ضرورت حفظ وحدت در یمن و جلوگیری از نفوذ گروه‌های تکفیری در این کشور از جمله گروه‌های القاعده و داعش و انزوای آنها از دولت یمن و انتقال آنها به کانون‌های تروریستی در منطقه تأکید دارند.

این سناریو البته برای مقامات سعودی مصیبت‌بار است، آنها زنگ خطر را احساس کرده و علاوه بر گسیل داشتن تسلیحات و دلارهای نفتی خود، قلم‌هایشان را نیز برای شیطنت در میان حوثی‌ها و مبارزه با آنها و جلوگیری از پیروزی‌های نظامی آنها در برابر تروریست‌ها برای ممانعت از بازگشت امنیت و ثبات کشور به کار انداخته‌اند. آنها نمی‌خواهند یمن به کشوری قوی تبدیل شود، بلکه می‌خواهند همچنان بر مراکز قدرت در این کشور تسلط داشته باشند.

دولت ریاض با دروغ پراكني و برای رسیدن به این هدف انتشار تعداد زیادی از شایعات را در دستور کار قرار داده، آنها این شایعات را با وانمود کردن به تحریک حوثی ها از سوی ایران برای تسلط بر تنگه باب المندب آغاز کردند. سعودی ها مدعی هستند ایران از این طریق می‌خواهد برگه فشاری بر ضد دولت‌های خلیج ‌فارس و مصر به دست آورد و کشتیرانی در این تنگه و کانال سوئز را تهدید کند، اما پوشالی بودن این ادعاها خیلی زود بر همه آشکار شد.

رسانه‌های سعودی در مرحله بعد مدعی شدند که انصار الله به دنبال تسلط بر مراکز قدرت در یمن است و می خواهد دولت را ساقط کرده و خود بر جای آن تکیه زند، آنها درگیری‌های کنونی را بین جریان حوثی و مردم یمن و به ویژه قبایل حاضر در بخش‌های مختلف این کشور قلمداد کردند، اما این ادعاها هم خیلی دوام نیاورد و چند روز پیش ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش در پیامی صوتی از مشارکت در مبارزه بر ضد عناصر حوثی در کنار سازمان تروریستی القاعده خبر داد که برخی پایگاه‌های نظامی در نزدیکی دریای سرخ و مرزهای عربستان سعودی را در اختیار دارند و ده‌ها عملیات انتحاری را از آنجا در بخش‌های مختلف یمن سازماندهی می‌کنند.

این اظهارات و بیانیه‌ها نشان می‌دهد که مهم‌ترین هدف حوثی ها پاک‌سازی یمن از لوث وجود تروریسم است که امنیت کل منطقه را تهدید می‌کند. آنها می‌خواهند از کشور محافظت کرده و مانع از تحقق طرح‌های مخرب سعودی برای تجزیه این کشور شوند.

در سایه تلاش زیادی که ملت یمن از خود نشان می‌دهند و اتفاقاً با تلاش‌های بین‌المللی جهت مبارزه با تروریسم در کل منطقه نیز همراه شده است، اما می‌بینیم که جنگ عربستان سعودی بر ضد یمن متوقف نشده بلکه برعکس شدت آن بیشتر شده و امروز آشکارتر از هر زمان دیگری ادامه پیدا می‌کند. ریاض حمایت‌های مالی و نظامی خود از گروهک‌های تکفیری را به شدت افزایش داده و سعی دارد با کمک‌های نقدی به شیوخ قبایل آنها را با خود همراه کند. این در حالی است که بسیاری از این قبایل تحت رهبری جریان حوثی در صفوف انقلاب یمن قرار گرفته اند. عربستان همچنین با دلارهای نفتی خود به دنبال تأمین مالی جریان‌های جدایی‌طلب به ویژه در بخش‌های جنوبی است تا پروژه تجزیه یمن و تسلط بر آن را به پیش ببرد.

عربستان تلاش‌های خود را تنها معطوف به تسلط بر عرصه داخلی یمن نکرده است، بلکه با یمنی‌های مقیم خارج از کشور به ویژه دانشجویان یمنی در مصر به صورت مستقیم تماس برقرار می کند. براساس اطلاعات موثقی که از قاهره می‌رسد در ماه جاری دو نشست در سفارت عربستان برای ده‌ها تن از این دانشجویان برگزار شده که در جریان‌ آنها مبالغ مالی تا حد 1500 دلار به هر دانشجوی یمنی داده شده تا جبهه خارجی برای مبارزه با انتفاضه مردمی در یمن شکل گیرد. عجیب اینجاست که سفارت عربستان اسامی این یمنی ها را از اداره آموزش عالی مصر دریافت کرده و با وجود این که نیروهای امنیتی مصر از این اقدام اطلاع داشتند، مانع از آن نشدند.

به ‌طور خلاصه تمام تلاش‌های سعودی‌ها با یک هدف واحد انجام می‌شود و آن هدف از بین بردن هر آرمانی جهت ایجاد یمن متحد و مستقل و غیر وابسته به دستورالعمل‌های سعودی است. آنها می‌خواهند هر تحرک اصلاح‌طلبانه در مرزهای خود ناکام بگذارند، چرا که می‌ترسند این تحرکات به دربار کسانی که خود را خادم الحرمین می‌خوانند، برسد.
نقل از خبرگزاري تسنيم

 


فروشگاه طيب طاهر filesell فروشگاه طيب طاهر

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: محمدي زاد ׀ تاریخ: دو شنبه 26 آبان 1393برچسب:عربستان سعودي عمليات تروريستي القاعده طايفه اي ال سعودي انصار الله يمن مردم يمن انقلاب يمن , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , naim.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com