نظرات وافكارعمومي مردم naim

نظرات وافكارعمومي مردم naim

دانلود رايگان كتاب و فايل هاي آموزشي صوتي و متني ...

 

ارتش‌ها و نیروهای مسلح برتر جهان در یک نگاه

دنیا بدون ارتش و اسلحه و جنگ، دنیایی کامل است؛ اما کشور ها برای تامین امنیت خود در برابر تهدید های خارجی و داخلی باید دارای ارتش بزرگ و قدرتمندی باشند.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دنیا بدون ارتش و اسلحه و جنگ؛ دنیایی کامل است، اما کشور ها برای تامین امنیت خود در برابر تهدید های خارجی و داخلی باید دارای ارتش بزرگ و قدرتمندی باشند.در این گزارش به بررسی ارتش‌های قدرتمند جهان می‌پردازیم.
 
ارتش جمهوری خلق چین
 
ارتش آزادی‌بخش خلق، ارتش ملی جمهوری خلق چین است که در ۱ اوت ۱۹۲۷ همزمان با قیام نانچانگ با نام «ارتش سرخ کارگران و دهقانان چینی» تشکیل شد و در سال ۱۹۴۹ با فتح سرزمین اصلی چین به حکومت جمهوری چین بر این سرزمین پایان داد.
 
ارتش‌ها و نیروهای مسلح برتر جهان در یک نگاه
 
ارتش آزادی‌بخش خلق از چهار بخش؛ نیروی زمینی، نیروی هوایی، نیروی دریایی و سپاه پشتیبان توپخانه، تشکیل می‌شود. هرچند در قوانین چین خدمت سربازی اجباری است اما این قانون با توجه به تعداد زیاد داوطلبان فعالیت در ارتش هیچگاه اجرا نشده است.
 
ارتش چین با توجه به جمعیت این کشور، بزرگترین ارتش دنیا است
 
همانطور که چین بیشترین جمعیت انسانی را به خود اختصاص داده با داشتن 2،285،000 نیروی فعال در ارتش نیز بزرگترین نیروی نظامی در جهان است. ارتش جمهوری خلق چین در سال 1927 افتتاح شد. چین دارای 8500 تانک،61 زیردریایی، 54 کشتی سطحی و 4000 جنگنده است.
مجموع بودجه نظامی ارتش چین در سال ۲۰۱۳ میلادی، ۱۱۹ میلیارد دلار بود که این رقم برابرست با حدود ۱.۴۶٪ از تولید ناخالص داخلی این کشور.
 
ارتش‌ها و نیروهای مسلح برتر جهان در یک نگاه
 
ارتش چین برای دانشجویان این امکان را به وجود آورده است که پس از گذاراندن دوره نظامی مخصوص، به تحصیلات خود ادامه بدهند. افرادی که قصد ورود به نیروی هوایی چین را دارند باید به زبان‌های روسی وانگلیسی مسلط باشند.
 
ارتش ایالات متحده آمریکا
 
نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا، نیروی نظامی کشور آمریکاست که از پنج شاخه اصلی؛ نیروی زمینی، نیروی هوایی، نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و نگهبانان ساحلی تشکیل می‌شود.
 
شگل گیری ارتش آمریکا به جنگ‌های استقلال آمریکا از بریتانیای کبیر (۱۷۷۵) باز می‌گردد. این نیرو تاکنون در جنگ‌های بزرگ و مهمی چون جنگ جهانی دوم، جنگ ویتنام، جنگ کره، جنگ عراق و افغانستان حضور داشته‌ است که در همه آنها موفقیت چشمگیری به دست نیاورده است.
 
ارتش‌ها و نیروهای مسلح برتر جهان در یک نگاه
 
ریاست ارتش ایالات متحده بر عهده رئیس‌جمهور آمریکا است و او به عنوان فرمانده کل قوا اعمل می‌کند و از طریق وزارت دفاع سیاست‌های نظامی کشور تعیین می‌کند. وزارت دفاع یکی از بخش‌های دولت فدرال است که وزیر دفاع رهبری آن را بر عهده دارد. وزیر دفاع یک غیرنظامی و یکی از اعضای هیئت دولت است و شخص دوم در سلسله مراتب نظامی پس از رئیس‌جمهور محسوب می‌شود. برای هماهنگی فعالیت‌های نظامی با موازین دیپلماتیک نهادی به نام شورای امنیت ملی به عنوان یک ارگان مشورتی برای رئیس‌جمهور وجود دارد که رئیس آن مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور نامیده می‌شود. ستاد مشترک نیروهای مسلح هم یک شورای هفت نفره است که نقش مشورتی را برای رئیس‌جمهور و وزیر دفاع بازی می‌کند و تمامی اعضای آن (که شامل فرماندهان نیروی زمینی، دریایی، تفنگداران دریایی و نیروی هوایی هم می‌شود) به انتخاب رئیس‌جمهور و تأیید سنا برگزیده می‌شوند.
 
ارتش ایالات متحده آمریکا گران‌قیمت‌ترین ارتش دنیا است
 
نیروهای مسلح آمریکا یکی از بزرگترین نیروهای نظامی جهان از نظر تعداد پرسنل نظامی است و نیروهای خود را از بین افراد داوطلب جذب می‌کند. سربازگیری اجباری هرچند در گذشته چندین بار انجام شده اما از سال ۱۹۷۲ سابقه نداشته‌است. هزینه این نیروها در سال ۲۰۱۱ حدود 711میلیارد دلار بوده که اولین هزینه در بین کل کشورها تقریباً معادل ۴۳ درصد کل هزینه‌های نظامی دنیا و یازدهمین از نظر نسبت هزینه نظامی به تولید ناخالص داخلی در بین کشورهای جهان با ۴٫۹ درصد کل تولید ناخالص داخلی آمریکاست. تعداد نیروها نیز نزدیک به سه میلیون نفر است که حدود نیمی از آن‌ها نیروی ذخیره هستند.
 
ارتش‌ها و نیروهای مسلح برتر جهان در یک نگاه
 
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا فرمانده کل قوا است و برای اقدام نظامی از مشورت‌های مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا برخوردار است. در رده پایین‌تر، وزیر دفاع قرار دارد. رییس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده آمریکا هم به فرمانده کل قوا و هم به وزیر دفاع مشورت می‌دهد. درحال حاضر اشتون کارتر وزیر دفاع این کشور است.
 
ایالات متحده در حال حاضر دارای 1،447،896 پرسنل فعال و 1،458،500 پرسنل رزرو است.ارتش آمریکا نیروهای بسیار آموزش دیده و قدرتمندی دارد ارتش آمریکا که در سال 1772 تاسیس شد با داشتن 8,325 تانک و 18,359 وسیله نقلیه زره پوش، 1791 توپخانه تریلر، 1330 سیلو موشکی و حدود 5000 کلاهک هسته ای می‌تواند به خوبی از خود دفاع کند.
 
ارتش فدراسیون روسیه
 
نیروهای مسلح فدراسیون روسیه یا همان وزارت دفاع روسیه‌ است که پس از تجزیه اتحاد جماهیر شوروی تأسیس شد. در ۷ مه ۱۹۹۲ بوریس یلتسین فرمان تاسیس وزارت دفاع را امضا کرد. رییس جمهور فدراسیون روسیه فرمانده عالی نیروهای مسلح است. ۲۳ فوریه روز ارتش در روسیه است.نيروهاى مسلح فدراسيون روسيه از بزرگ ترين نيرو هاى جهان در نوع خود مى باشد.
 
ارتش‌ها و نیروهای مسلح برتر جهان در یک نگاه
 
ارتش روسیه با تجربه ترین ارتش جهان است
 
ارتش روسیه که با تجربه ترین ارتش جهان است دارای 1,200,000 پرسنل فعال و 754,000 پرسنل رزرو می‌باشد. قوای زرهی روسیه  دارای 22950 تانک، 2749 جنگنده و 48 زیردریایی و 14 ناوشکن است. روسیه با داشتن چنین ارتشی می تواند از مناطق وسیع خود در برابر حملات دشمنان دفاع کند.
 
ارتش‌ها و نیروهای مسلح برتر جهان در یک نگاه
 
ارتش جمهوری اسلامی ایران
 
ارتش جمهوری اسلامی ایران که به‌ اختصار آجا نیز نامیده می‌شود، پیکرهٔ اصلی نیروهای مسلح ایران را تشکیل می‌دهد. وظیفهٔ اصلی ارتش، مانند همهٔ نیروهای مسلح جهان، حفظ تمامیت ارضی و دفاع از کشور در برابر تهاجم نظامی بیگانگان است.ارتش جمهوری اسلامی ایران، به‌ همراه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح ایران را تشکیل می‌دهند. ارتش ایران، خود متشکل از چهار نیروی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی است.
 
ارتش‌ها و نیروهای مسلح برتر جهان در یک نگاه
 
اکنون فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران را سرلشکر عطاءالله صالحی به‌ عهده دارد که پس از استعفای سرلشکر محمد سلیمی از جانب رهبر معظم انقلاب سید علی خامنه‌ای به عنوان فرمانده کل قوا به‌ این سِمت منصوب شده‌است. مطابق اصل یکصد و چهل و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ارتش جمهوری اسلامی ایران پاسداری از استقلال و تمامیّت ارضی و نظام جمهوری اسلامی کشور را بر عهده دارد.» و طبق اصل یکصد و چهل و چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ارتش جمهوری اسلامی ایران باید ارتشی اسلامی باشد که ارتشی مکتبی و مردمی است و باید افرادی شایسته را به خدمت بپذیرد که به اهداف انقلاب اسلامی مؤمن و در راه تحقق آن فداکار باشد.»
 
ارتش‌ها و نیروهای مسلح برتر جهان در یک نگاه
 
استراتژی نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ولایی و اسلامی بودن است
 
استراتژی نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است.
 
اسلامی بودن: در تمام شئون ارتش، اصول اسلام حاکم است.
ولایی بودن: ارتش جمهوری اسلامی ایران، زیر نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی فقیه، می‌باشد و طبق فرمان او، عضویت و وابستگی ارتش و اعضای آن در کلیهٔ نهادها و تشکل‌های سیاسی ممنوع است.
مردمی بودن: نیروهای مسلح، همواره در کنار مردم و در جهت مصالح مردم کار می‌کنند؛ تجهیزات ارتش در زمان صلح، تا حدی که به توان نظامی اش آسیبی نرساند، برای سازندگی، امداد، تولید و خدمت به مردم به کار گرفته می‌شود.
خودکفایی: نیروهای مسلح با بهره‌گیری از تمام توان خود جهت رسیدن به خودکفایی در کلیهٔ زمینه‌ها تلاش می‌کند.
انضباط: نیروهای مسلح باید با ایجاد انضباط معنوی و وضع قوانین عادلانه و منطقی و ایجاد سازوکارهای تنبیه و تشویق، زمینهٔ اجرای کامل دستورات را فراهم می‌کنند.
سادگی: در نیروهای مسلح، تمامی طرح‌ها و زمینه‌ها باید با رعایت اصل سادگی و جلوگیری از تشریفات و سازوکارهای غیرضرور انجام گیرند.
اقتدار: نیروهای مسلح باید از آنچنان اقتدار و آمادگی برخوردار باشند که جرئت حمله را از دشمن سلب کنند.
برای دفاع بودن: نیروهای مسلح، با تمام توان خود، دشمن را از حمله باز می‌دارد و به کشورها و مللی که از آن تقاضای کمک کنند، یاری می‌رساند.
 
ارتش‌ها و نیروهای مسلح برتر جهان در یک نگاه
 
ارتش ایران  قدرتمندترین ارتش خاورمیانه است
 
ارتش ایران که از قدرتمندترین ارتش های خاورمیانه است دارای 2895 تانک، 1500 وسیله نقلیه زرهی1860 جنگنده و 800 بالگرد می باشد. تعداد پرسنل فعال ارتش ایران 545000 و پرسنل ذخیره  650000 می‌باشد. بدون شک ارتش ایران می تواند به تهدید های خارجی و داخلی پاسخی قاطع دهد.
 
 
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
 
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمانی نظامی است که در نخستین روزهای پس از انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ به فرمان امام خمینی (بنیانگذار و رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران) تشکیل شد. امام خمینی در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسماً تأسیس این نهاد را اعلام کرد و شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گام اساسی را در جهت سازماندهی این نهاد برداشت. سپاه نهادی نظامی و بازوی مسلح برای پاسداری از نظام جمهوری اسلامی ایران است.
 
ارتش‌ها و نیروهای مسلح برتر جهان در یک نگاه
 
قانون اساسی دربارهٔ سپاه می‌گوید
 
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در نخستین روزهای پیروزی این انقلاب تشکیل شد، برای ادامهٔ نقش خود در نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن پابرجا می‌ماند. حدود وظایف و قلمرو مسؤولیت این سپاه در رابطه با وظایف و قلمرو مسؤولیت نیروهای مسلح دیگر با تأکید بر همکاری و هماهنگی برادرانه میان آنها به وسیله قانون تعیین می‌شود.
 
ارتش‌ها و نیروهای مسلح برتر جهان در یک نگاه
 
سپاه پاسداران از زمان جنگ تا کنون حدود 20هزار شناور جنگی تولید کرده است. هم‌چنین 15 قایق تندرو با سیستم موشک‌انداز در اختیار سپاه قرار دارد که هیچ ارتش و نیروی جنگی در دنیا به آنها دسترسی ندارد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران قدرتمندترین نیروی مسلح غرب آسیاست که به همراه ارتش جمهوری اسلامی ایران به خوبی از ایران اسلامی حفاظت می‌کنند.
 
ارتش رژیم صهیونیستی
 
نیروهای دفاعی اسرائیل، با نام اختصاری «صاهال» متشکل از سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی است که وظیفهٔ آن «حفظ کیان و استقلال کشور اسرائیل و عقیم‌کردن تلاش‌های دشمنان آن در مختل‌کردن روال عادی زندگی در داخل کشور» اعلام شده‌است.
 
بسیاری از پیشرفت‌های علمی کشور اسرائیل به‌ واسطه تامین نیاز فناوری مدرن در ارتش اسرائیل حاصل شده‌ است.
 
ارتش‌ها و نیروهای مسلح برتر جهان در یک نگاه
 
همه دختران و پسران قابل خدمت، از ۱۹ سالگی وارد ارتش اسرائیل می‌شوند. دوران خدمت اجباری پسران سه سال و دختران ۲۱ ماه‌ است. دخترانی که اعلام کنند که از یک خانواده مذهبی هستند، از خدمت در ارتش معاف می‌شوند ولی می‌توانند یک دوره خدمت اجتماعی (همانند پیش آهنگان) را در بیمارستانها و مراکز غیرنظامی دیگر بگذرانند که دوره چنین خدمتی یک سال خواهد بود.
 
ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ‌های خود شکست‌های سنگینی را متحمل شده است،از جمله جنگ 33 روزه با حزب‌الله و جنگ 22 روزه غزه.
آنها تنها در جنگ با زنان و کودکان بی‌دفاع پیروز می‌شوند.
 
جوانان عرب مسلمان از خدمت نظام وظیفه معاف هستند؛ ولی برخی اعراب دروزی به طور کامل در ارتش اسرائیل خدمت می‌کنند و برخی از آنها حتی به مقامهای ارشد فرماندهی رسیده‌اند. همچنین شماری از اعراب بدوی اسرائیل به خدمت ارتش اسرائیل در می‌آیند و از جمله وظائف ویژه‌ای را در امور ردیابی بعهده می‌گیرند که از تخصصات آنها محسوب می‌شود.جوانانی که مایل به انجام تحصیلات دانشگاهی، پیش از انجام دوران خدمت وظیفه هستند، در صورتی که با استعداد تشخیص داده شده باشند، از چنین امکانی برخوردار خواهند شد. معمولاً ارتش آن رشته‌های دانشگاهی را برای این جوانان مورد تصویب قرار می‌دهد که پس از فارغ‌التحصیل شدن آنان، برای ارتش سودمند باشد. جوانان دانشگاه رفته، پس از انجام تحصیلات، دوران خدمت اجباری را خواهند گذراند.
 
ارتش‌ها و نیروهای مسلح برتر جهان در یک نگاه
 
اسرائیل از نظر صنایع نظامی یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است و هر سال چند میلیارد دلار از تجهیزات نظامی خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کند. کشورهای چین، هند و ایالات متحده آمریکا از جمله مشتریان کلان وسائل نظامی تولید شده در کشور اسرائیل هستند.
 
خدمت ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی
 
بخش عمده قدرت ارتش اسرائیل را نیروهای ذخیره تشکیل می‌دهند. هنگامی که دوره خدمت وظیفه هر سرباز به پایان می‌رسد، او به یک واحد ذخیره انتقال می‌یابد و هر گاه لازم باشد به خدمت فرا خوانده می‌شود. برای آنکه سربازان ذخیره همیشه آمادگی دفاعی خود را حفظ کرده باشند، و در ضمن ارتش ناچار نباشد تعداد بسیار زیادی سرباز وظیفه در اختیار داشته باشد، هر سرباز ذخیره تا ۵۰ سالگی، هر سال چند روز به خدمت ذخیره فرا خوانده می‌شود. تعداد روزهای خدمت ذخیره متغیر است. آنانی که سرباز ساده هستند حداکثر تا ۳۹ روز در سال خدمت می‌کنند. از این روی آنانی که درجه افسری دارند ممکن است ایام بیشتری را در خدمت ذخیره بگذرانند. در صورت بروز یک بحران جنگی، ارتش حق دارد هر گاه که لازم بداند سربازان ذخیره را احضار کند. نیروهای ذخیره بابت هر روز خدمت خود در ارتش حقوق دریافت می‌کنند که تقریباً معادل حقوق و یا درآمد آنها در کادر غیرنظامی است.
 
 
 
ارتش هندوستان

ارتش هند و نیروی زمینی آن بزرگترین بخش از نیروهای مسلح هند است. تعداد ۱٬۱۲۹٬۹۰۰ تن پرسنل فعال و ۹۶۰ هزار نیروی ذخیره، ارتش هند را مبدل به بزرگترین ارتش داوطلب ثابت جهان نموده‌ است. وظیفهٔ اصلی این نیرو دفاع از امنیت ملی هند از دست‌اندازی بیگانگان و پاسداری از صلح در درون مرزهای این کشور است. همچنین در هنگام بلایای طبیعی و آشوب‌های داخلی این این نیرو اقدام به امدادرسانی و مداخله می‌نماید. رئیس جمهورهند فرمانده کل قوای این کشور می‌باشد. ارتش هند به صورت داوطلبانه نیروگیری می‌کند، اگرچه خدمت وظیفه عمومی در قانون اساسی هند پیش‌بینی‌شده‌است، ولی جنبهٔ تحمیلی ندارد.
از زمان استقلال هند، ارتش هند در چهار جنگ با پاکستان و یک جنگ با جمهوری خلق چین شرکت داشته‌است.

ارتش‌ها و نیروهای مسلح برتر جهان در یک نگاه


هند یکی از بزرگترین ارتش های جهان را در اختیار دارد ارتش هتد دارای 1,325,000 پرسنل فعال و 1,747,000 پرسنل رزرو است. ارتش هند 5000 تانک، 2462 جنگنده و 850 بالگرد دارد. همچنین هند با موشک های قاره پیما خود می تواند به تمام نقاط زمین حمله ور شود.

ارتش‌ها و نیروهای مسلح برتر جهان در یک نگاه
 
ارتش کره شمالی
 
ارتش خلق کره که در کره عموماً ارتش خلق خوانده می‌شود، نیروهای به هم پیوسته نظامی جمهوری دمکراتیک خلق کره است. کیم جونگ اون فرمانده معظم ارتش خلق کره و رییس کمیسیون ملی دفاع است. ارتش خلق پنج شاخه دارد: نیروی زمینی، نیروی دریایی، نیروی هوایی، نیروهای استراتژیک موشکی و نیروهای عملیات ویژه.
 
ارتش‌ها و نیروهای مسلح برتر جهان در یک نگاه
 
بودجه سالیانه ارتش حدوداً ۶ میلیارد دلار آمریکا ست. سیاست سانگون کره شمالی به ارتش خلق جایگاهی اصلی در دولت و جامعه می‌دهد.
کره شمالی با داشتن چهارمین ارتش بزرگ جهان، با ۱،۱۰۶،۰۰۰ کارمند مسلح، و حدود ۲۰ درصد از مردان بین ۱۷-۵۴ سال در قوای عادی نظامی، نظامی شده ترین کشور در جهان امروز است. خدمت نظامی تا ده سال برای بیشتر مردان اجباری ست. این ارتش حدود ۷٬۷۰۰٬۰۰۰ نیروی ذخیره دارد. این ارتش در شبکه عظیمی از تاسیسات نظامی پراکنده در همه کشور، یک بنیاد بزرگ تولید سلاح، یک سیستم دفاع هوایی متراکم، سومین زرادخانه بزرگ سلاح شیمیایی در جهان و بزرگترین مجموعه نیروهای عملیات ویژه جهان (با ۱۸۰۰۰۰ مرد جنگی) عمل می‌کند. با وجود تجهیزات قدیمی ناشی از وضعیت بد اقتصادی که نقص عمده قابلیت نظامی کره شمالی پنداشته می‌شود، این ارتش به دلیل اندازه و نزدیکی به مناطق عمده غیرنظامی تهدیدی جدی دانسته می‌شود.
 
 
ارتش‌ها و نیروهای مسلح برتر جهان در یک نگاه
 
 
 
گزارش از حمیدرضا قربانی
 
انتهای پیام/
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


فروشگاه طيب طاهر filesell فروشگاه طيب طاهر

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: محمدي زاد ׀ تاریخ: سه شنبه 12 آبان 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , naim.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com